top of page
חיפוש

להיות מאסטרים של בשר - אמנות הסטייק המושלם - הכירו את שיטת ה - Sous Vide


כשמדובר בהכנה של הסטייק המושלם, גורמים רבים נכנסים לתמונה – מבחירת הנתח הנכון ועד שליטה בשיטת הבישול. טכניקה אחת שצברה פופולריות בקרב שפים ביתיים בזכות הדיוק והתוצאות העקביות שלה היא בישול סו-וויד. בכתבה הזאת, נסביר כיצד סו-וויד הוא הנשק הסודי מאחורי חווית הסטייק האולטימטיבית.


בחירת הנתח הנכון:


לפני הצלילה לשיטת הסו-ויד, בחירת נתח הבשר הנכון היא קריטית. בחר בנתחים משוישים היטב כמו ribeye או רצועת ניו יורק לסטייק עסיסי וטעים. השיוש מבטיח תוצאה עדינה ונימוחה, במיוחד כשמשתמשים בטכניקת הסו-וויד.





Sous Vide: הנשק הסודי

סו וויד הינה שיטת בישול הכוללת איטום בוואקום וטבילתו באמבט מים בטמפרטורה מדויקת. השיטה חוללה מהפכה בבישול באופן כללי ובהכנת סטייקים ונתחי בשר במיוחד. הנה כמה סיבות לכך:


בקרת טמפרטורה מדויקת:

סו-וויד מאפשר לך לבשל את הסטייק למידת העשייה המדויקת שתרצה. הגדרה של אמבט המים לטמפרטורת היעד המדוייקת על ידי ראנר, ונתח הבשר שלך יגיע בדיוק למידת המדיום-רייר, מדיום או כל מידת עשייה אחרת באופן עקבי, כל פעם, ובדיוק.


תוצאות עקביות:

עם סו-וויד, אין סיכון לבישול יתר. ברגע שהסטייק מגיע לטמפרטורה הפנימית הרצויה, ניתן לסיים אותו על הגריל או במחבת חמה כדי להשיג קראסט טעים ללא כל חשש שהחלק הפנימי יהיה נא מדיי או עשוי מדיי.


זמן בישול מורחב:

בניגוד לשיטות המסורתיות, הסו-ויד מאפשר זמני בישול ארוכים מבלי לפגוע באיכות הסטייק. זה אומר שאפשר לתכנן את הארוחה מבלי לדאוג לתזמונים מורכבים, הסטייק שלך יהיה מוכן בכל עת (רק לתת את הפיניש :).


שלבים לשלמות Sous Vide:

תבלינים:

מתבלים בנדיבות את הסטייק במלח, פלפל וכל תיבול רצוי אחר. כדאי לעשות זאת לפני האיטום בואקום כדי לאפשר לטעמים לחדור לבשר.


איטום ואקום:

מניחים את הסטייק המתובל בשקית אטומה בוואקום, ומשלימים את האיטום באמצעות מכונת ואקום. שלב זה חיוני לתהליך הסו-וויד, מכיוון שהוא מאפשר לבשר להתבשל במיצים שלו, ולהעצים את הטעמים.


אמבט סו-וויד:

חממו מראש את אמבט המים לטמפרטורת העשייה הרצויה. לדוגמה, הגדירו אותו ל-54°C לסטייק מדיום-רייר מושלם.


זמן בישול:

הכניסו את הסטייק בשקית האטומה לאמבט המים והניחו לו להתבשל למשך הזמן המומלץ. זה יכול לנוע בין שעה ל-4 שעות, תלוי בעובי הסטייק ובמידת העשייה הרצויה.


טאץ' אחרון:

לאחר בישול הסו-וויד, צורבים במהירות את הסטייק על גריל חם או במחבת חמה כדי ליצור קראסט טעים. שלב זה מוסיף מרקם ומשפר את חווית הסטייק הכוללת.


סיכום:


שליטה באמנות הסטייק המושלם כרוכה בשילוב של בחירת הנתח הנכון, תיבול יעיל ושימוש בשיטת בישול מדויקת. Sous vide, עם בקרת הטמפרטורה והעקביות שלו, מציע דרך חסינת תקלות להשיג שלמות סטייק בכל פעם.

העלה את רמת השליטה שלך בבישול סטייקים על ידי אימוץ טכניקת הסו-וויד והתענג על התוצאות של סטייק עסיסי, טעים ומבושל בצורה מושלמת.


ספרו לנו איך היו התגובות של החברים :)

bottom of page